torstai 20. toukokuuta 2010

Lasten suusta osa 2

Töissä kerhoja on enää yksi kerhokerta jäljellä, joten ajattelin riemastuttaa teitä lukijat taas näillä "lasten suusta" - sutkautuksilla, joita olen kerännyt tämän kevätkauden talteen. Olkaapa hyvät!


"Äiti heräsi tänään 7.53", Taavi 4v.


Lapset ovat joskus nimittäneet minua kerhotädiksi, jolloin olen vastannut, että: "no mitä, kerholapsi?" korostaakseni sitä, että meilläkin on nimet.
Kerran sitten lapset leikkivät ja jostain tuli tytöille kinaa. Aino 5v sanoi: "Mää kerron kerhotädeille!" johon Helmi 5v vastasi: "Sen kun mut sit ne sanoo sua taas kerholapseks!"


Joonas 4v ja Wilma 5v keskustelevat askartelun lomassa.
Joonas: "Missä joulupukki asuu?"
Wilma: "Korvatunturilla ja Ruotsissakin."
Ohjaaja: "Meinaatko, että joulupukkeja on enemmän ku yks?"
Wilma: "Joo-o"
Joonas: "No montako?"
Wilma: "No 18!"


"Lumiukot osaa vaan joululauluja!" Joonas 4v.


"Jouluna puput on valkosia!" tietää Joonas 4v.
"Jouluna ne on kyllä punasia!" tokaisee Wilma 5v.


"Mää oon kuule semmonen mies et mä kerään karkkipapereita. Mulla on semmonen tapa", kertoo Henri 5v.


Ohjaaja kyselee pääsiäisen jälkeen ovatko lapset syöneet mitään erikoista kotona pääsiäisenä.
"Lammasta", vastaa Helmi 6v.
"Mää söin pääsiäispossua!" huutaa Wilma 5v.


Seinällä oli lasten askartelemia kaloja, joita lapset olivat pyytäneet kotiin jo pari kertaa aikaisemmin. Pääsiäisen lähestyessä Wilma 5v vetosi: "Millon me saadaan kotiin noi pääsiäiskalat?"


Meillä on tapana kerhossa ennen ruoan siunaamista laulaa eläinlaulu, johon on lasten mahdollista yleensä valita pupu, siili, kissa, koira, tai vaihtoehtoisesti jokin muu eläin. Pääsiäisen lähestyessä Wilma 5v toivoi kovasti, että laulettaisiin sudesta. Epäröimme hieman, jolloin Wima perusteli: "Voi olla pääsiäissusikin!"



Lapset askartelevat. Yhtäkkiä Melissa 4v kysyy minulta: "Tykkäätsää kaikista muista eläimistä paitsi ketuista ja karhuista?"



"Mä haluun pyöriä ku sammakko!" Wilma 5v.



Laulatin lapsilla kärpäs-laulua, jossa kärpänen lentelee eri ruumiinosiin istumaan ja lopuksi kärpänen istui kielen päällä, mikä oli lapsista todella hauskaa. Tämän jälkeen Vili 4v totesi: "Mahtavaa menoa!"



"Elämä ei pärjää minulle!" Aaro 5v.



Lapset keskustelevat siitä millaista oli ennen vanhaan. "Ennen vanhaan ei ollu leluja yhtään, katottiin vaan telkkaria!" tietää Lotta 6v.



Lapsilla oli palapelien tekeminen kesken ja heitä käskettiin korjaamaan peli pois kerhon loppumisen takia. Tähän Vili 4v totesi: "Tässä on tilanne päällä".

3 kommenttia:

  1. Nää on mahtavia! Pitäis itsekin pitää päiväkirjaa. Kummasti ne vaan muuten unohtuu, vaikka oiskin kuinka hyviä.

    VastaaPoista
  2. niinpä, ne unohtuu monesti jo saman päivän aikana. siks mulla onki kalenterin välissä lappu :) varsinkin yhen ryhmän aikaan sitä saa olla koko ajan täyttämässä :D

    VastaaPoista